Sommerbyen

Hallo, på Fredag dro jeg, mamma og pappa til Sommerbyen, hvis du ikke vet hvilken by det er, så er det Kristiansand ^^

Koselig det da. På fredag dro vi litt utpå ettermiddagen, sånn i 4 tiden, tok vi flyet fra gardemoen, til Kristiansand lufthavn,
derfra tok vi taxi til Radisson Blu. Det var et ganske nedslitt hotell, men de hadde god mat og gode senger, greit nok for 3 netter :)
Etter at vi hadde vært litt på hotellet, gikk vi for å spise litt. Vi fant en Pizza restaurant som het Tollboden mat og uteliv, jeg spiste calzone, den var veldig god :3

På lørdag gikk vi litt rundt i Kristiansand og så litt på forskjellige steder, når vi var der var det et sommerløp, så det skjedde egentlig ganske mye der.
Det var boder hvor de solgte mat og drikke, og en storskjerm  som viste OL.. Da satt vi oss på gresset, med en kald cola og så på OL,
 da vi alle ble litt skuffet over Gunn Rita Dahle, Men sånn kan det gå. Når vi snakker om OL, så vil jeg bare gratulere Håndballjentene med GULL!
Litt seinere på dagen fant vi oss en koselig fiskerestaurant som het Sjøhuset restaurant, der spiste vi reker i solnedgangen c:
På kvelden gikk vi på kino og så "TED", da fikk vi oss en god latter da! Sikkert en av de morsomste filmene jeg har sett om en bamse som er levende cx

På søndag dro vi til Dyreparken! Masse dyr og kos! Dere vet sikkert  hva man gjør der.. Bare går rundt og ser på dyrene og koser seg i sola (hvis det er sol).
Også Tømmerrenna er vel en del av å være der, for store og små ^^
Før vi dro kjøpte jeg sukkerspinn, så måtte spise opp det før vi skulle dra så jeg ikke ble så klissete på hendene mine cx
Sånn rund 8 på kvelden tror jeg vi gikk for å spise middag, da spiste vi på Hartmanns Brygge, også en fiske restaurant.
Der spiste alle Lysing, det er en kjempegod, men dyr fisk.

På mandag, gjorde vi ikke så mye, vi bare gikk rundt og koste oss i sola.
tre timer før vi skulle ta flyet hjem satt vi på brygga med bena i vannet og koste oss :)
Men gjett hvam vi "møtte" på flyplassen i Kristiansand!
Jo der møtte vi  To av håndball jentene! Det var Kari Aalvik og Heidi Løke, de ble møtt av familie og venner og selvfølgelig NRK.
Familien og vennene sto der med Norske flagg og blomster. Ordføreren var også der c: